سرخط خبرها

کارگردان «مسافری از گانورا»: سرمایه‌گذاران وحشت دارند پولشان را وارد چرخه انیمیشن‌سازی کنند | از مشهدی‌ها توقع حمایت دارم

  • کد خبر: ۱۹۹۳۲۴
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
کارگردان «مسافری از گانورا»: سرمایه‌گذاران وحشت دارند پولشان را وارد چرخه انیمیشن‌سازی کنند | از مشهدی‌ها توقع حمایت دارم
«مسافری از گانورا» اثر سیداحمد علمدار، کارگردان مشهدی، از ۱۵ آذر روی پرده سینما‌ها رفته است. انیمیشنی که در مشهد تولید شده و به گفته کارگردانش انتظار می‌رود در مشهد استقبال بیشتری از آن بشود.  

شهرآرانیوز، کارگردان انیمیشن مسافری از گانورا با بیان اینکه تمام مراحل ساخت انیمیشن مسافری از گانورا در مشهد صورت گرفته است، اظهار کرد: از  همشهریان مشهدی خودم  انتظار و توقع حمایت بیشتری دارم. امید به این دارم که حداقل در مشهد از این انیمیشن استقبال بیشتری شود. 

کارگردان «مسافری از گانورا»: سرمایه‌گذاران وحشت دارند پولشان را وارد چرخه انیمیشن‌سازی کنند | از مشهدی‌ها توقع حمایت دارم

علمدار با اشاره به مشکلاتی که در انیمیشن مسافری از گانورا پشت سر گذاشته گفت: تیم ما، مشکلات زیاد را پشت سر گذاشت. مهم‌ترین موضوعی که ما با آن دست‌و پنجه نرم کردیم وجود اسپانسر بود. به دلیل اینکه ما از پایتخت دور بودیم پیدا کردن اسپانسر یکی از چالش‌های اصلی ما در ساخت این انیمیشن بود. 

وی افزود: نیروهایی که در شهرهای کوچک‌تر آموزش می‌بینند و رشد می‌کنند به تهران مهاجرت کرده و از آنجا برای همیشه از کشور خارج می‌شوند و متاسفانه ما استعدادهایمان را از دست می‌دهیم. 

تا ۲ روز پیش از اکران مجوز نمایش نداشتیم

وی با اشاره به روند مجوزگیری و اکران انیمیشن مسافری از گانورا تصریح کرد: مجوزهای انیمیشن گانورا با تاخیر داده شد و ما در پخش و اکران مشکلات زیادی داشتیم. ما تا دو روز قبل اکران نمی‌دانستیم که قرار است اکران شود و تمام برنامه‌ریزی‌های ما دچار مشکل شد. با توجه به شرایط به وجودآمده وضعیت، روندی متوسط دارد که امیدوارم در آینده بهتر شود.

کارگردان انیمیشن مسافری از گانورا تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه انیمیشن مخاطبش را در جامعه پیدا کرده و مردم استقبال بیشتری از این موضوع می‌کنند. به عنوان مثال سال گذشته تا کنون از انیمیشن پسر دلفینی، بچه زرنگ و.... استقبال گرمی شده که این موضوع برای آینده امیدوارکننده است. 

علمدار اظهار کرد: این نکته را نباید فراموش کرد که انیمیشنی که قرار است تولید شود باید محتوای خوب و جذابی داشته باشد و مخاطب پرور باشد. و در حیطه بین‌المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. پیشرفت در این مرحله باعث رخداد اتفاقی بی‌نظیری برای صنعت نو پا و تازه جان گرفته انیمیشن است.

با هزینه شخصی شروع کردیم

وی بیان کرد: در انیمیشن، تا سرمایه‌ای نباشد تولید اتفاق نمی‌افتد. در انیمیشنی که ما  تولید کردیم با هزینه شخصی شروع شد. ابتدای کار بسیار دشوار بود و در این حوزه به دلیل اینکه بازار شفافی نبود اسپانسر بسیار محدود بود و اغلب سرمایه‌گذاران از این موضوع وحشت داشتند که بیایند و پولشان را وارد این چرخه کنند. خوشبختانه مدتی است که این معما برای سرمایه‌گذاران حل شده است.  

کارگردان انیمیشن مسافری از گانورا افزود : اکنون موقعی است که شهرداری مشهد باید از انیمیشن مسافری از گانورا که در مشهد تولید شده حمایت کند و امکاناتی از قبیل بیلبوردهای شهری را در اختیار ما بگذارد و برای دیده شدن این کار برای مردم نیازمند چنین حمایت‌هایی هستیم. 

علمدار خاطرنشان کرد: مدتی است که در حال رایزنی انیمیشن سریالی برای مرکز صبا هستیم. در این میان داستان‌های سریالی نیز داریم و حتی قسمت دوم مسافری از گانورا را در سر داریم که امیدواریم در آینده نزدیک به واقعیت  بپیوندد.

از جایگاه والای مادر و ارتباط مادر و فرزندی صحبت کردیم 

وی گفت: انیمیشن مسافری از گانورا توانست از ستاد ملی خانواده و جوانی جمعیت  تندیس فرهنگ‌بنیان و تندیس ویژه را دریافت کند. مبنای این جایزه بر این بود که ما از جایگاه والای مادر و ارتباط مادر و فرزندی صحبت کردیم که صحنه‌های جذاب و زیبایی دارد. در این انیمیشن از وحدت میان اقوام متنوع ایرانی و وحدت ملی سخن گفته شده است و به مباحث فرهنگی میان خانواده‎‌ها پرداختیم.

این کارگردان درباره وضعیت اکران انیمیشن مسافری از گانورا اظهار کرد: چندین فیلم و انیمیشن به صورت همزمان اکران شدند که این موضوع  باعث به وجود آمدن ترافیک بسیار عجیبی شده است.

«مسافری از گانورا» در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان رونمایی شد و موفق به دریافت پروانه زرین جایزه ویژه دبیر جشنواره، تندیس ویژه ستاد ملی خانواده و جوانی جمعیت و جایزه «فرهنگ بنیان» شد.

داستان این انیمیشن درباره موجودی فضایی است که به زمین می‌آید و با کمک پسری معلول و دوستانش به جست و جوی فرمانروای سیاره گانورا که در زمین گم شده است می‌پردازد تا صلح را به سرزمینش بازگرداند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->